jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Июль 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

Рейтинг впливовості політиків

Порошенко Петро
Гройсман Володимир
Тимошенко Юлія
Турчинов Олександр
Ярош Дмитро
Садовий Андрій
Парасюк Володимир

Архів новин ↓

Апрель 2018 (1)
Март 2018 (1)
Февраль 2018 (1)
Январь 2018 (1)
Декабрь 2017 (1)
Ноябрь 2017 (1)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 0
За час: 0
За месяц: 18
Всего: 10194

Приветствуем новичка:
RobertExima

Статті, інтерв'юПідтримка, становлення та розвиток інформаційно-аналітичних підрозділів

  • 21-07-2010, 16:52
  • Додав користувач master

Консультанти Житлосвіт про інструментарій, вірніше, про функціональні вимоги, які необхідно враховувати при виборі інформаційно-аналітичних систем (АІП).

У даній публікації, мова піде про вимоги до формування штату співробітників, функцією яких є дослідження соціально-політичного і бізнес оточення компанії.

Більшість керівників підприємств, враховуючи зайнятість просто не мають можливості постійно стежити за всіма поточними новинами. Як правило, вони вимагають, у відповідних фахівців щоранку готувати їм короткі огляди того, що сталося за попередній день, а також за підсумками тижня і місяця. Досвідчений керівник отримує можливість швидко реагувати на мінливу обстановку, прочитавши коротку інформацію про події на ринку – лише факти, а не повні статті або документи, і приймає відповідне рішення. Рідше, керівник знайде час для читання нехай навіть 20 статей по темі. Для цього є відповідні співробітники, які, прочитавши тексти і виділивши з них найбільш важливі об'єкти і події, сформують коротку аналітичну довідку.

Ми торкнемося питання про те, як же все-таки формуються ці аналітичні довідки. Грамотний керівник, забезпечивши своїх співробітників відповідним завданням, завжди буде одержувати чітку, зручну і своєчасну інформацію про ситуацію навколо свого бізнесу. Проте, на жаль, подібна ситуація рідкість в українському бізнесі. «Я їм плачу зарплату - і все, хай як хочуть, так і дістають мені інформацію», - при цих словах у багатьох фахівців виникає гірка посмішка.

Для генерації одноденного дайджесту подій фахівцеві необхідно перечитати близько 60-70 новинних документів, при цьому маркуючи що згадуються об'єкти і обводячи олівцем факти. Сьогодні, при доступності новин в електронному вигляді, спеціаліст те ж саме робить на комп'ютері. Далі створюється новий документ, куди переноситься виділене, потім все приводиться до єдиного формату, аналізується і вже з висновками надається керівництву.

На все це співробітник витрачає практично весь свій робочий день, причому мінімум три години з восьми свого робочого часу він витрачає на перенесення виділеної інформації в новий документ і на загальне редагування. Створений документ зберігається в певній папці на комп'ютері і поступово забувається. Подальший пошук цього документа часто неможливий, тому що подібних звітів у пам'яті комп'ютера тисячі. І наступного разу, коли прийде завдання на формування звіту по одному з об'єктів, раніше вже аналізованих, співробітник змушений буде робити все спочатку, при цьому, обсяг інформації, необхідної для вивчення, значно зросте. Сізіфова праця!

Отже, на прикладі формування найпростішого звіту ми побачили, що у результаті співробітник отримує приблизно 1/3 денної зарплати не за аналітичну роботу, а за редакторську! І це за умови, що він достатньо посидющий і відповідальний, щоб витрачати на це три години робочого часу. На практиці відомо, що часто це, на жаль, не так.

Розбираючи формування більш складного звіту, додамо новий термін: візуалізацію знань або графічне представлення фактів, тобто семантичну мережу (схему), смислову карту. Відомо, що людська свідомість набагато легше сприймає графічно представлену інформацію. Керівники не виключення. Ця технологія, іменована mind-mapping, дозволяє шляхом візуалізації власних і сторонніх знань виявити ту інформацію, яку навіть досвідчений аналітик, тримаючи все в голові, не міг зібрати воєдино.

Дуже складно тримати в голові єдину схему зі зв'язками другого і третього рівня. Окремо - так, але от у сукупності зв'язків і фактів це практично неможливо. Карта з ключовими гравцями ринку та їх зв'язками у політичних колах, афілійовані учасники оголошеного тендеру один з одним – таких прикладів багато, і все це тримати в пам'яті просто неможливо, а в текстовому вигляді – абсолютно неефективно. Тому практично всі компанії платять своїм співробітникам зарплату за те, що вони сидять і малюють в спеціалізованих програмах ці схеми.

У результаті виходить докладний малюнок із зображеними на ньому об'єктами і фактами - результат одноденної роботи (малювання) співробітника, який повинен до цього зібрати всю необхідну інформацію, обробити її шляхом виділення з неї в окремий документ ключових смислових фрагментів. Отримана в результаті схема являє собою карту подій, але ніяк не карту знань, тому що це просто малюнок. Сьогодні він важливий, але завтра він вже буде неактуальним за часом, і для його поновлення або доповнення необхідно буде виконати весь етап формування звіту заново.

Математичну неефективність цієї роботи щодо заробітної плати працівника при цьому, думаю, вираховувати зайве. Аналітик, витрачає весь свій робочий день на «малювання» своїх знань. Вважайте самі. І якщо чесно, то багатьом фахівцям все одно, малюють чи вони схеми від руки або роблять у спеціалізованих системах. Адже вони отримують зарплату і все! Програє при цьому лише керівник і власник бізнесу, який несвоєчасно отримує підсумкові звіти, які часто не завжди точні і повні. Адже шляхом ручної обробки інформації дуже складно виявити зв'язок між об'єктом, згаданим, скажімо, в третьому вивчає документи і фактом в сорок дев'ятому. Тому співробітник просто втрачає такі тонкощі. За словами провідних фахівців великих компаній, просто неможливо тримати в голові всі ланцюжки зв'язків без використання спеціальної системи.

Як же підвищити ефективність роботи аналітиків і не утримувати їх в збиток компанії? Слід зазначити, що на українському ринку є спеціалізовані інформаційно-аналітичні інструменти, що вирішують весь спектр вищезазначених завдань, а також повністю автоматизують всі супутні етапи роботи з інформаційним потоком.

Компанія купує програми, що автоматизують діяльність відділів продажів і бухгалтерії, а те що автоматизована  інформаційно-аналітична розвідка є запорукою розвитку компанії, більшість з керівників навіть і не замислюється, і продовжує витрачати на ручну працю аналітиків великі гроші. Підсумком, як уже згадувалося вище, буде несвоєчасне реагування на зміни в політико-законодавчому та економічно-соціальному інформаційному середовищі. Як наслідок, для більшості вітчизняних компаній криза виявилася сюрпризом.

Щоб визначити шляхи вирішення цих проблем, потрібно розглянути діяльність інформаційно-аналітичних підрозділів різного напрямку - служб економічної безпеки, відділів маркетингу, PR-служб тощо. Підрозділ конкурентної розвідки ми не включаємо в цей список, оскільки це служба для українського ринку досить нова, і її функції часто виконуються вище названими відділами.

На заході практично всі компанії знаходяться в постійному стані інформаційної війни і формують у себе цілі напрями конкурентної розвідки. До нас вони приходять у вигляді різних фондів, некомерційних організацій, головною функцією яких є пошук інформації і її передача в інформаційні центри, де інформація обробляється і після аналізу використовується. Головне – все це повністю автоматизовано. Кожен працівник отримує оплату в залежності від ефективності його роботи. Ніколи західний керівник не буде змушувати аналітика вручну малювати інформаційні схеми. Це робиться автоматично, за допомогою спеціалізованих систем.

Звичайно, не все так погано і у нас. Деякі потужні українські компанії, усвідомивши важливість інформаційно-аналітичної розвідки, починають проекти з пошуку і впровадження відповідних рішень. І таких компаній стає все більше і більше. Вони розуміють, що, автоматизувавши такі етапи, як збір, обробка і подальша візуалізація інформації, швидке та якісне подання звітності в єдиному і зручному форматі, вони не тільки скорочують витрати по підвищенню ефективності співробітників, але і за рахунок більш якісного аналізу значно збільшують свою конкурентну перевагу.

Уявіть собі компанію, в якій бухгалтери вручну заповнюють бланки, вважаючи при цьому на калькуляторі. Таких компаній, напевно, вже не існує. До бухгалтерів ставляться з повагою. Вони мають всі необхідні для роботи інструменти. І це правильно: адже вони стежать за фінансами всієї компанії. Керівництво готове виділити будь-які кошти на те, щоб фінансовий сектор був повністю автоматизований.

Однак, як тоді бути співробітникам структур економічної безпеки, маркетологам і фахівцям інформаційно-аналітичного спрямування, яка виконує функції підрозділу конкурентної розвідки? Без якісного вивчення ринку, діяльності конкурентів і контрагентів, без знання законодавства і швидкого реагування на його зміни - як буде розвиватися весь бізнес? І що тоді доведеться рахувати бухгалтерам - кредиторську заборгованість?

Отже, підбиваючи підсумки, можна зробити висновок, що інформаційно-аналітична розвідка є одним з ключових факторів, що впливають на розвиток бізнесу компанії.

На дворі час космічних технологій, що несе зміни ринку космічних швидкостей, а компанії, що не зуміли передбачити майбутнє або навіть відслідковувати дані, ризикують втратити свій бізнес. Ми постійно знаходимося в гущині інформаційного потоку, за яким деколи просто неможливо встежити, оскільки інформації дуже багато. Епоха безмежних воєн залишилася позаду, попереду століття інформаційних воєн. І ті компанії, які вчасно усвідомили важливість якісної роботи з інформацією і впровадили професійні рішення, отримають конкурентну перевагу в цих цивілізованих джунглях бізнесу.

Керівник департаменту АІП ВЦ «ЖИТЛОСВІТ» Ольга Морякіна

Пише Tigrip, 2 августа 2010 12:11
  • Повідомлень: 0
  • Новин: 0
Оля привет и риспект!
Пише osbb-xri15182, 12 августа 2010 10:24
  • Повідомлень: 0
  • Новин: 0
У нас чудово все працює!

Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123