jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Январь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

Рейтинг впливовості політиків

Порошенко Петро
Гройсман Володимир
Тимошенко Юлія
Турчинов Олександр
Ярош Дмитро
Садовий Андрій
Парасюк Володимир

Архів новин ↓

Ноябрь 2017 (1)
Октябрь 2017 (1)
Сентябрь 2017 (2)
Август 2017 (1)
Июль 2017 (2)
Июнь 2017 (4)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 7
За час: 0
За месяц: 282
Всего: 9470

Приветствуем новичка:
frankietq16

Статті, інтерв'юТарифи ЖКГ: «Економічне обгрунтування» вимагання

  • 18-05-2011, 13:11
  • Додав користувач master

Влада всіх рівнів не втомлюється запевняти, що підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги робиться за економічно обґрунтованими розрахунками. Але посилання на авторитет економічної науки виглядає розумно, а от власне обґрунтуванням затвержуємих владою тарифів, судячи з подій  прикривається звичайне шахрайство.

Якщо вірити комунальному начальству і реформаторам від влади, забезпечення життя міст – справа однозначно збиткова. За словами жеківців і ресурсопостачальників підвищення тарифів та борги  з боку населення заганяють бідних комунальників у боргову яму. Наведу лише деякі приклади, які свідчать про те, що це брехня.

Основа комунальної економіки

Підвищувати тарифи треба через інфляцію – цілком логічно стверджує влада. У бюджеті на поточний рік, інфляція до грудня 2011 р. виросте на 8,9% . Під запевнення Уряду, що інфляцію зупинено, тарифи піднімаються вище, ніж на 8,9%. Так, загальне підвищення комуналки оцінюється в 30%. Таким чином, 21,1% від підвищення перейде в кишені від  влади та відкатних комунальних фірм, які завбачливо визначені виконавцями послуг. Даруйте, але таке економічне обґрунтування – це грабіж серед білого дня.

Для порівняння: за даними Держкомстату, інфляція за 2009 р. становила 12,3%, за 2010 р. - 9,1%. Так що 8,9% - це в звичайній нормі близько 10%, без поправок на "бухгалтерію" Держкомстату, занизивши показник за 2010-й. І тільки Держкомстат зміг зростання цін на гречку в 3 рази, на картоплю в 2 рази і в 4 рази на капусту приплюсувати до зростання цін на "Мерседеси" і туфлі з пітона, все це на щось розділити і отримати прийнятну для влади інфляцію в 9,1% за 2010 р.

Підвищення на 50% з 1 серпня 2010 р. цін на газ для населення, відповідно й тарифів на опалення і гарячу воду, введене Кабміном у липні, Держкомстат у розрахунок, схоже, і зовсім не брав. Значить, "економічно обгрунтовані" скарги комунальників, що тарифи давно не підвищували, підтримані владою - брехня, яка не нинішнє підвищення не виправдовує? А економічні обгрунтування комунальників не точніше, ніж астрологія?

Підвищуючи з 1 серпня 2010 р. тарифи на газ і інше для населення, Азаров скасував постанову "дилетантського" уряду Тимошенко від 1 березня 2010-го про заборону протягом року підвищувати тарифи, а заодно спростував і свої рекламовані заяви про дешевий газ Харківських угод. Виходить, чим гірше відносини з Кремлем і "Газпромом", тим дешевше опалення і гаряча вода? Чи все ж злодійка не "вона", а вони і правильніше сказати не злодії, а бандити? Тоді вимога "бандитів у тюрми" дуже до місця.

Ці та інші питання - наслідок змови комунальників з владою, бо навіть логічне зростання цін і зарплат пропорційно інфляції вони використовують для свого збагачення. Піднімаючи ціни з випередженням інфляції, вони не тільки її прискорюють, а й змушують громадян працювати на себе фактично безкоштовно. У муках, люди знаходить способи додатково заробити і оплатити комунальні, але вона швидко це "виправляє" і починає новий раунд гри, в якій завжди виграє.

Але, у цієї гри є один об'єктивний недолік – народ з часом втомлюється від безперспективності, впадає в апатію, спивається, розбігається і вимирає. Відомі випадки запустіння цілих областей. Резолюції ООН та Євросоюзу про неприпустимість зростання бідності є лише рекомендаціями, які можна ігнорувати, а рейтинги міжнародних організацій на кшталт "Репортерів без кордонів" і зовсім не помічати.

Економіка комунального вимагання

Підвищуючи тарифи на 30% при обіцяній, але не наступившій 10%-вій інфляції, влада, що контролює ЖКГ на місцях, кладе в кишені не тільки різницю в 20%, але й різницю за рахунок фактору часу. Гроші подешевшають на 10% в кінці року, а вони вже беруть авансом більше і повноцінними грошима. Це старий прийом комунальників: гроші вперед, а послуги потім, коли-небудь, може бути... Незважаючи на такий солідний аванс, в потрібний момент опалення, як водиться, невийшло включити, ну не встигли або аварія. Начальники ЖЕКів у нас дурніші за Уряд і теж знають, як наповнити кишені, вимагаючи гроші за лжепослуги.

Фактор часу працює і в зростанні цін, випереджаючому зростання зарплати. Так, бюджет 2011 р. передбачає підвищення мінімальної зарплати кожного кварталу. З 1 січня вона піднімається з 922 грн. до 944, з 1 квітня - до 960 грн., з 1 жовтня - до 985 і з 1 грудня до 1004 грн. На відміну від 30% стрибка житлових тарифів з 1 лютого, «міні малка» буде рости повільно і за рік підніметься всього на 8,16%, тобто на 0,74% менше, ніж офіційно призначений рівень інфляції, і то лише до грудня.

Комунальні приписки. Якщо плату за утримання спільного майна будинків збирає ЖЕК а не ОСЖ, або їх Представницький орган АПО, приписки – теж зручний спосіб "економічного обгрунтування". В Україні, ЖЕКи та ресурсопостачальники-монополісти, як муніципальні, так і приватні, примудряються "малювати" тим, хто не встановив лічильники, витрати наприклад води по 25-30 кубів на місяць, а десь і більше.

Влада наче агітує - ставте лічильники води і відразу буде економія. Але чим більше лічильників, тим сумніше комунальники: «прибутки» падають. І знову включається засіб боротьби з цим – підвищення тарифів, звісно обґрунтоване і затверджене владою. Тож, з економним населенням треба боротися економічно обгрунтованим способом!

Вивезення ТПВ. За  розрахунком статистики, кожна людина в місті в середньому щодня створює 0,5 кг природнього сміття. Не буду сперечатися з цифрою, і чіпати питання – чи вважати пил природнім сміттям. У результаті виходить 15 кг з людини на місяць, за вивезення яких виконавець з вивозу ТПВ бере у середньому більше 70 грн. Нескладні підрахунки показують, що з одного будинку "економічно обгрунтовано",  збирається майже 15 тис. грн. "Золота жила" як кажуть!

З минулого року, на виконання 529-ї постанови Уряду,  міські влади надають "економічній обгрунтованості" тарифів виду згоди населення. В ЖЕКу, оголошується, що відбудуться збори з питання погодження тарифів. Звісно, ніхто серед робочого дня "узгоджувати" тарифи не біжить і оні оголошуються прийнятими. Також, міські влади по всій країні, тихо створюють Громадські ради при виконкомах, завдання яких – від імені мешканців схвалювати тарифи. То може вже, як у Єгипті, ввести закони шаріату, і незгодних з підвищенням тарифів "громадськість",  за постановою таких рад закидати камінням?

Прагнучи обгрунтувати побори за прибирання прибудинкові території, влади восени змушують двірників гребти газони денно і нощно від листя, а влітку невтомно рубати залишки трави на них аж до жовтня, імітуючи бурхливу, але непотрібну і навіть шкідливу трудову діяльність. На відміну від влади Москви, яка заборонила згрібати листя з газонів, за винятком смуги вздовж водостоків, тому що це виснажує грунт і веде до загибелі дерев. До наших не скоро дійде, тому посилено веслується грунт, перетворюючи міста на пустелі.

На жаль, цей список можна продовжити, і далі цькувати комунального гібрида з владо-жеку, але підведемо підсумок. Це лихо має дві причини.

Перша: у 1990-у, економіку, яка і так неміцно стояла на ногах, реформатори остаточно переставили з ніг на голову, ввівши принцип не ЖКГ для населення, а населення для ЖКГ. Згідно з ним, почали викачувати з мешканців ресурси, постійно збільшуючи потужність насоса на ім'я "комуналка".

Друга: суспільство спочатку створило державу, щоб остання забезпечувала його житлово-комунальними та іншими послугами, але з часом втратило будь-який вплив на нього. Хто сумує за совком, то каже з сумом «на начальника жеку була управа», зараз немає і на нього.

Звідси вихід: повернути цей вплив! Причому не через банальне зобов'язання ЖЕКів до роботи через депутатів, а через апробовану в усьому світі систему управління своєю спільною, але приватною власністю у формі ОСББ, але об’єднаних в АПО. Де тарифи та перелік послуг затверджуються Рішенням ради представників будинків  і після дійсно економічного обгрунтування, але не у лабетах виконкому, а експертами власної АПО.

Тоді років через п'ять газети та інет будуть рясніти більш цікавими речами, ніж бардак в ЖКГ.

 

Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123