jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Январь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

Рейтинг впливовості політиків

Порошенко Петро
Гройсман Володимир
Тимошенко Юлія
Турчинов Олександр
Ярош Дмитро
Садовий Андрій
Парасюк Володимир

Архів новин ↓

Декабрь 2017 (1)
Ноябрь 2017 (1)
Октябрь 2017 (1)
Сентябрь 2017 (2)
Август 2017 (1)
Июль 2017 (2)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 8
За час: 1
За месяц: 277
Всего: 9482

Приветствуем новичка:
bridgettenl3

РобочеКруглий стіл з питань, що заважають створенню ОСББ

  • 5-10-2012, 11:55
  • Додав користувач master

03 жовтня, Департамент ВЦ «ЖИТЛОСВІТ» з правової політики, провів черговий круглий стіл на тему: «Вплив влади на головні питання що заважають массовому створенню ОСББ».

На початку, було подано аналітичний матеріал, представлений 43-м учасникам містив факти та аналіз відбуваючихся по всій Україні протиправних операцій з нерухомістю співвласників багатоквартирних будинків.

Так, місцеві влади, по-суті, господарське управління будинками, перетворють у володіння, коли, після приватизації квартир не відбувається зняття з балансу комунальної власності приватної власності – спільного майна співвласників у багатоквартирних будинках.

Тобто, нерухоме майно по-факту, не вибуває з комунальної власності, що дає змогу ОМС на місцях незаконно відносити багатоквартирні будинки, в яких майно де-юре належить співвласникам, де комунальна власность насьогодні складає мізернуну частку (неприватизовані квартири) або й взагалі відсутнє, до комунальної власності.

Дебатувалася і мета такого «хазяйнування»: незаконне володіння, управління й використання майна, що фактично є вибулим з комунальної власності і не належить до компетенції ні ОМС ні тим більше обслуговуючих житловий фонд співвласників підприємств.

З цього приводу, Олег Матійців запропонував: «Практику влади «допомагати» захопникам нежитлових приміщень та землі, що належить співвласникам багатоквартирних будинків, «допомоги» влади монополістам житлово-комунальних послуг збирати кошти за недодані послуги – ганебні приклади «рукомийного» та одностороннього лобіювання інтересів багатої меншості територіальних громад – потрібно негайно припиняти на державному рівні».

Учасники «столу» по-суті зафіксували вражаюче всеохопне порушення прав власності власників квартир - співвласників багатоквартирних будинків. І ситуація, що складається нажаль, тільки поширює території порушень ОМС, які грубо попираючи права співвлаввласників в багатоквартирних будинках виставляють на продаж та продають (!) допоміжні приміщення та земельні ділянки які належать до спільної, але приватної власності.

Так, вкотре аналізувалося законодавство, яке чітко унормувало здійснення викупу та приватизації житла (квартир у будинку, кімнат в квартирах, житлових приміщень в нежитлових будинках, кімнат в гуртожитках), за яким: держаний житловий фонд змінює форму власності на приватний (особистий, індивідуальний) і набуває статусу приватного житлового фонду.

Закон України «Про приватизацію державного житлового фонду» містить чітку норму:
«Власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання… Допоміжні приміщення (кладовки, сараї тощо) передаються у власність безоплатно і окремій приватизації не підлягають».
 
Але, ОМС на місцях, продовжують порушення прав власності співвласників-громадян —розпродуючи допоміжні приміщення багатоквартирних житлових будинків, самочинно вважаючи чи переводячи їх до комунальної власності своїми рішеннями, які суперечать актам вищої юридичної сили.

Ще у 2004 році, з метою припинення вказаних порушень, активісти громадськості, що опікуються реформою ЖКГ, через створення ОСББ та їх Асоціацій, ініціювали подання до   Конституційного суду України, який власним Рішенням від 02.03.2004 року №4-рп постановив: «Допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні тощо) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир... Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема, створення ОСББ, або вступу до нього».

Також, окремим «Положенням про порядок передачі квартир (будинків) у власність громадян” (Затвердженого наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15 вересня 1992 р. N 56 із змінами та доповненнями, внесеними наказом Держжитлокомунгоспу України від 5 серпня 1994 року N 72) встановлено вимогу: 
«Державні комунальні підприємства по обслуговуванню та ремонту житлових будинків щомісяця на підставі прийнятих рішень про передачу квартир (будинків) у власність громадян здійснюють списання приватизованого житла з балансу основної діяльності».

«Прямі вимоги законодавства не виконується. У рішеннях виконкомів місцевих  рад прописується пріоритет інтересів монополістів та олігархів над всіма іншими законами, не кажучи про інтереси власників – споживачів-співвласників. Попираються головні права людини! Сьогодні більшість розуміє, що тут присутня корупційна складова. Але хто за цим стоїть?» – зауважуючи запитує представник з Дніпропетровська Олег Гонтарь.

Учасники «столу», а насамперед представники об’єднань співвласників житла та їх представницьких органів – Асоціацій, навперебій цитували заяви, вимахували рішеннями, ОМС та інших суб’єктів владних повноважень, стверджуючи, що останні «завжди порушували і порушуватимуть насамперед ст. 41 Конституції України; п.3 ст.3, ст.321 Цивільного кодексу України та вказане Рішення Конституційного суду України», за якими колясочні, ліфтерні, підвали та горища (однозначно віднесені законодавством до допоміжних приміщень багатоквартирних будинків), права власності на які набуваються співвласниками будинків одночасно з правом власності на приватизовану квартиру без потреби виконання будь-яких додаткових дій.

Активісти, що представляли будинки неюридичні особи (НЮОББ), у свою чергу, повідомляли, що посадові й службові особи органів місцевої влади та житлово-комунальних підприємств, з метою наживи, масово порушують права власності громадян-співвласників, самоправно й свавільно змінюючи призначення приміщень спільного майна з допоміжних на вбудовані, якими вони ні згідно первинних планів та експлікацій, ні згідно формальних ознак не являються.

Тож, юрисконсультами було надано звід законодавчих актів, якими встановлюється правовий режим власності підвалів і горищ, і це ніяк не вказані самочинні рішення органів місцевого самоврядування й житлово-комунальних підприємств, а насамперед закони та правовстановлюючі документи власності, унормовані у тому числі і Наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 за №7/5 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно», у якому рішення ОМС й комунальних підприємств не входять до переліку правовстановлюючих документів права власності.
 
Також, дебатувалося Положення «Про порядок передачі квартир (будинків) у власність громадян», затвердженого наказом Держитлокомунгоспу від 15.09.92р. №56 ( із змінами та доповненнями № 72 від 05.08.94р.), згідно якого: приватизація вбудованих в житлових будинках нежилих приміщень (магазини, аптеки, бібліотеки, поліклініки тощо), які використовуються на умовах оренди юридичними чи фізичними особами, здійснюється власником будинку після завершення приватизації квартир і за погодженням зі створеним об’єднанням співвласників квартир.

Тобто, навіть при наявності у будинку нежитлового фонду, першочергове право його приватизації належить власникам житлового фонду. Тобто усі дії з продажу будь якої частини цих приміщень мають узгоджуватись із співвласниками квартир.

Тож, за фактами, вищєвикладеними діями, у протиправний спосіб, суб’єкти владних повноважень фактично позбавляють власників належної приватної власності, якою самоправно володіють і розпоряджаються як комунальною власністю.
 

У цих випадках, приватні власники спільного майна, через суб’єктів владних повноважень які проводять незаконну приватизацію, що здійснюється в порушення п.2 ст.3, п.3 ст. 203, ст.216, пп.1,2,3,6 ст.319, ст.ст. 321, 325, 326, 327, 355, 356, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 Цивільного кодексу України, втрачають належні до квартири частки, включаючи допоміжні приміщення та місця загального користування, а також позбавляються права на переважне придбання нежитлових приміщень, а звідси – і отримання доходів від спільної часткової власності, що зрештою підпадає під відповідальність, передбачену ст.ст.234, 263 Кримінального кодексу України.
 
Окремої розмови «на столі» стосувалися дебати, щодо належних співвласникам будинків земельних ділянок, які за твердженнями представників з міст незаконно передаються та продаються їх територіальними ОМС.

Так, спеціалістами з права, розтлумачено п.п. 2 , 3 ст.42 Земельного кодексу України за яким «у разі приватизації громадянами квартир багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників» а «порядок використання земельних ділянок , на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками».
 
Окрема розмова стосувалася законодавства, що регулює реалізацію Закону України про ОСББ, а саме передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, що  «проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання».

У разі втрати плану земельної ділянки, технічного паспорту будинку або технічної документації, така документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організації, з балансу яких передається житловий комплекс або його частина, протягом місяця після надходження відповідного звернення від об'єднання.

«Висновок із діючого законодавства можна зробити один: після приватизації квартир власники набувають право власності на допоміжні приміщення, що власне не потребує додаткових дій, наприклад створення ОСББ. Співвласники можуть просто направити до ОМС заяву про надання земельної ділянки будинку у власність». – ділиться висновком учасник «столу» із Сєвєродонецька Руслан Новиков.

Наслідком ряду занотованих обговорень, стало складення учасниками рекомендацій для реалізації Програми Президента України «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», у рамках загальнодержавної «Програми реформування ЖКГ 2009-2014р.р.»:

1. Провести ревізію та перевірити усі управління та комунальні підприємства, на предмет наявності на їх балансах зі статусом комунальної власності, приватизованих та викуплених житлових/нежитлових приміщень.

2. За наслідками перевірок, визнати нечинними всі рішення ОМС які призвели до продажу майна власників квартир (будинків).

3. У бюджеті 2013 року передбачити оплату на виготовлення технічної документації на будинки та земельні ділянки (включаючи прибудинкові территорії) як ОСББ так і НЮОББ.

4. При виготовленні технічної документації прав власності, передбачити закріплення часток (без виділення в натурі) із зазначеням суб’єктів – власників житлового фонду.

5. Подовжити сроки позовної давності в питаннях пов’язаних з продажем ОМС нежитлових та допоміжних приміщень житлового фонду співвласників.
 

6. Пришвидшити внесення та прийняття Верховною Радою України законопроекту № 11264 «Про внесення змін до деяких законів України щодо ОСББ».
 
7. Для більш плідного вирішення занотованих питань – забезпечити участь громадськості в формуванні державної політики, створивши Робочу групу з членів громадських рад при Мінрегіонбуді, Генеральній прокуратурі, СБУ, УМВС, Держбудархітектурному контролі та інших відомств, які впливають на виконання термінів реформування ЖКГ України.
 

«Ми намацуємо цей шлях, це дуже важко. Розуміння людьми приватної спільної власності у великій кризі. Тим не менше виникають групи, які успішно практикують управління спільною власністю. Житлосвітівці там, де нам вдається це організувати. Радію, що активісти співвласників ставлять перед собою більш масштабні завдання і головне -  вирішують надзвичайної складності завдання. Ми разом вчимося і спротиву і більш ефективному управлінню». – висловився Олег Матійців, коментуючи наслідки «круглого столу».

 

Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123