jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Январь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

Рейтинг впливовості політиків

Порошенко Петро
Гройсман Володимир
Тимошенко Юлія
Турчинов Олександр
Ярош Дмитро
Садовий Андрій
Парасюк Володимир

Архів новин ↓

Ноябрь 2017 (1)
Октябрь 2017 (1)
Сентябрь 2017 (2)
Август 2017 (1)
Июль 2017 (2)
Июнь 2017 (4)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 7
За час: 0
За месяц: 282
Всего: 9470

Приветствуем новичка:
frankietq16

РобочеПередача адміністрування процесу надання жк-послуг - Асоціації-представницькому органу

  • 1-08-2016, 11:13
  • Додав користувач master

30 липня, у офісі Центральноукраїнського представництва ВДЦ «Житлосвіт» відбувся робочий стіл на тему "Оператори спільним майном співвласників багатоквартирних будинків"

У практичній розмові про зміни у законодавстві, щодо управління спільним майном у багатоквартирних будинках, та у зв’язку із підготовкою до запровадження "інституту управителів", прийняли участь: чиновники міст, представники Асоціацій багатоквартирних будинків, а також активісти допомогових організацій зі створення Асоціацій (АПО)

Основним питанням зібраних груп, стало обговорення "механізму адміністрування процесу надання житлово-комунальних послуг для будинків-співвласників неюридичних осіб. Декілька живих фактів.

Факт перший.

Чергові зміни до ЗУ 417-19, у частині управителів-виконавців жк-послуг мало зорієнтовані на малі міста та невеликі будинки. Створювати повноцінні приватні структури і управляти спільним майном співвласників, без згоди та рішень самих співвласників, з негативною перспективою "втечі" цих будинків у ОСББ або НОББ бізнесу явно невигідно. Також, організувати роботу повноцінних статутних органів ОСББ (Правління, Ревізійної комісії, Зборів представників), власне як і НОББ, а також – ведення бухгалтерії, паспортного режиму, управління процесом надання жк-послуг співвласникам зрозуміло не під силу.

А виходячи з юридично-правового призначення потенційних  надавачів жк-послуг, насьогодні – Управителів, ці суб’єкти не можуть виконувати, ні управлінські (як Правління), ні бухгалтерсько-облікові функції (як ОСББ, та і НОББ).

 «На базі одного невеликого будинку невигідно створювати ні ОСББ ні неюрика. Вигідно створювати на базі наприклад мікрорайону, площа житла у якому не менше 50 000 кв. м, а у нашому місті - всього 600 000 кв.м», - бідкається заступник міського голови Відрадного Михайло Купчій.

Керівник департаменту з інформаційної політики ВДЦ «Житлосвіт» Галина Макарова: «Законодавство більше зорієнтовано на великі міста». 

 Такої ж думки дотримується і голова Асоціації «Голубеве», Олена Гузема: «Малі міста з населенням до 40 тисяч не можна порівнювати з містами понад 100. У Луцьку, звичайно, також багато старої забудови, але в малих містах ситуація все рівно набагато гірша. Віднедавна ЖЕКи, навіть комунальні, не можуть розраховувати на дотацію. Жителі теж – тільки на свої кошти, а доходи у невеликих містах невеликі, природньо застарілий житлофонд ніяк не піднімуть самі жителі…»

«Я прихильник керуючих компаній без усяких там організацій у будинках. Зараз у нас одна керуюча компанія на більше як шість мільйонів метрів житла, яка і надає послуги, і займається збором платежів, і ремонти робить за бюджетні кошти в комплексі. Хоча, деякі будинки створюють ОСББ, ми плануємо, що так буде і далі: платежі з усього міста буде збиратиме одна організація, - говорить представник з міста Кременчук. – У нас, участь беруть ще й будівельники, які знають що і де треба у місті забудувати - вони теж готові надання комунальних послуг передати нам. У планах - підготуватись до громадських слухань по кожному будинку, і вговорити жителів працювати з нами».

На думку експертів і практичних спеціалістів створення та функціонування самоврядних організацій співвласників, як у великих так і малих містах, варіанти управління спільним майном через Асоціації-представницькі органи будинків та найняті останніми приватних виконавці жк-послуг, є найкращим варіантом, з кількох причин: це законнно - справа стосується обслуговування спільного (читай - приватного майна співвласників багатоквартирних будинків); це вигідно - мінімізація витрат на адміністрування процесу складає 10-15 разів.

 Управляючі ж кампанії «призначені» владою, м’яко кажучи не зовсім законні, а "тікаючі" від них розрізнені будинки створюють самі собі проблеми - збільшення вартості обслуговування та неучасть у програмах з ремонтів, реконструкції, енергозбереження тощо, запроваджуваних Урядами країн ЄС та США.

Факт другий.

Муніципалітети відзначають нову тенденцію - небажання співвласників брати свої будинки, навіть у хорошому стані, на повне обслуговування (деякі активісти та міські політикани використовують ОСББ, а віднедавна і НОББ, як засоби тиску на владу). «У нас муніципальний житловий фонд старий, основна маса - 50-60 років забудови, - говорить в.о. начальника відділу ЖКГ та енергетики міста Житомира Анастасія Гольцева. - Якщо і будуть створюватися об'єднання співвласників, то капітальний ремонт хто буде робити? Звичайно, якщо показати шляхи до грошей, то народ пішов би шляхом Асоціацій, а так люди бояться…».

У Жовтневому, на сьогоднішній день, немає жодного офіційно зареєстрованого об'єднання співвласників. У Кучевому, з початку дії закону про ОСББ, з 2002 року, зареєстровано всього чотири ОСЖ. І як вони працюють? Заступник голови адміністрації Сергій Остапчук: «З них нормально працюють лише два. Правда у нас є п'ять ЖБК, але вони користуються послугами міського ЖЕКу».

Факт третій.  

«Асоціація, може нормально працювати, якщо у неї членів-будинків знаходитиметься не менше 20 000 кв. м житла,зазначає Михайло Куций (актив Голосієвського р-ну м. Києва) - Тому ми вирішили піти по шляху АПО від Житлосвіту. Передбачається, що у районі будуть діяти кілька Представництв Асоціації Голосієвського району, у яких буде десь по 300 000 кв. м житлового фонду будинків. Зараз, ми активно проводимо кампанію по створенню неюриків офіційно. Далі – як вирішать представники від цих будинків, але вірю, що це буде на користь нашого районного АПО». 

Голова департаменту консалтингу в ЖКГ Дмитро Нєклюдов, відмітив: «За даними з ОМСів міст, сьогодні Управителів намагаються народити 48 міст, охоплених допомоговою діяльністю Житлосвіт. З часом, коли всі підзаконні акти будуть прийняті, машина управителів, пов'язаних з владами міст запрацює на повну силу, почнеться відторгнення від цієї згубної системи будинків. До чого чиновникам потрібно буде звикати, бо не є реформою - "посадити" на будинки співвласників управителів! Тож, впевнений, що перевагу у визначенні способу управління спільним майном буде віддано саме організованим співвласникам та їх АПО, як суб’єктам замовлення, отримання і контролю за якістю жк-послуг».

 

Висновок круглого столу.

Експерти, активісти і чиновники, зійшлися на думці, що оптимальним варіантом для малих міст є створення АПО. Тут і мінімізація витрат кожного будинку-члена, і якість виникає, бо розіділили, того, хто визначає і замовляє послуги - АПО (що складається з представників будинків), і того хто надає жк-послуги, за призначенням АПО. «У ході засідання робочої групи ми погодилися з думкою одного з доповідачів по даному питанню, Дмитра Нєклюдова, що створення в малих містах АПО з функціями адміністрування для будинків- коллективних членів АПО є нагальною потребою часу», - узагальнила висновки присутніх Анастасія Гольцева.



Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123