jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Январь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

На місцевих виборах я голосуватиму за політсилу:

"Самопоміч"
"Радикальна партія"
"Правий сектор"
"Народний фронт"
"Опозиційний блок"
"Батьківщина"
"Блок Порошенка"
Голосуватиму ПРОТИ ВСІХ

Архів новин ↓

Ноябрь 2017 (1)
Октябрь 2017 (1)
Сентябрь 2017 (2)
Август 2017 (1)
Июль 2017 (2)
Июнь 2017 (4)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 7
За час: 0
За месяц: 282
Всего: 9470

Приветствуем новичка:
frankietq16

ПолітикаДецентралізація – що чекає, якщо НІ...

  • 2-10-2016, 13:13
  • Додав користувач master

По великому, результатом реформи з децентралізації має стати суттєве збільшення коштів, якими зможуть оперувати місцеві громади. Презентуючи проект децентралізації, Міністр фінансів Наталія Яресько заявляла, що ще у 2015 році, місцеві бюджети завдяки децентралізації мали поповнитися на суму близько 60 мільярдів гривень.

Обіцялося, що Уряд залишатиме на місцях надходження від сплати державного мита, надання адміністративних послуг, податку на майно та всі місцеві збори. Окрім того, місцеві бюджети мали поповнюватися екологічним податком та акцизним збором.

Власне, децентралізація і означає – посилення ролі місцевих рад. Держадміністрації мали були замінені на Представників Президента на місцях, які мали б лише контролюючу функцію. І тільки у разі порушення місцевими радами законодавства, такий Представник глави держави мам право призупиняти такі рішення, а згодом апелюючи до суду – відміняти. Натомість новостворена облрада мала-б мати свій виконавчий орган, голова якого і мав отримати колишні повноваження, сьогоднішніх губернаторів.

Якби так, то ці зміни неминуче вплинуть на перебіг наступних місцевих виборів -  капіталізуючи можливості на місцях.

Не тішачи громади надіями, відомо, що на місцях, як це не прикро, активність громадянського суспільства набагато пасивніша, ніж у столиці, тому головна битва за місцеву владу знову розгорнеться між представниками різноманітних ФПГ, які мають власні інтереси в регіонах.

Це у свою чергу «загрожує» територіям не посиленням а небезпекою виникнення на місцях «удільних вотчин» - явища для України, зовсім не нового. Але за нового законодавства, ці «феодалки» можуть отримати суттєві переваги, навіть у порівнянні з їхніми «папєрєднікамі" часів Януковича.

За останнього, "місцеві царьки", призначені з центру, залишалися вірними васалами Центра. За нових же умов вони, після обрання, матимуть законні можливості будувати власну стратегію відносин зі столицею, але вже в інтересах певних ФПГ.  Наслідком такого переформатування, під прапором  децентралізації, громади отримають на місцях справжні розсадники корупції. Враховуючи рівень напруги у суспільстві та його радикалізацію, це може стати причиною спалахів народного гніву, а де й справжньої «коліївщини» на місцях.

Саме тому, децентралізація, гостро ставить питання якості місцевих виборів.

Саме зараз це має стати головним завданням і центральної влади, і громадянського суспільства. Лише організований «знизу», всебічний контроль громад та ЗМІ, щодо тих, хто готується влитися у місцеві органи влади, дає можливість сподіватися, що децентралізація спрацює так, як треба – а не так, як завжди.

Насправді, існує ще одна бомба уповільненої дії (під проект децентралізації), яку так і не знешкодили за всі роки існування незалежності України. Це – застарілий территоріально-адміністративний устрій держави. Совковий поділ ніколи не відповідав сучасним потребам розвитку самоврядування в Україні,  і є ще однією серйозною перешкодою для якісної реформи децентралізації.

У підсумку, успішність цієї реформи насамперед залежить від політичної волі та розуміння важливості цього процесу вищого керівництва держави, а ефективність децентралізації – від активного контролю громад на місцях.

І тут, громадянська активність на місцях, має стати дубиною для чиновників, які відповідатимуть за цю реформу. Ні війна, ні економічна криза не можуть стати виправданням затягуванню реалізації реформи з децентралізації.

Наразі це й має стати одним і головним пріоритетом для вищого керівництва України.

Олесь Наміренко, політичний оглядач ВЦ ЖИТЛОСВІТ

Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123