jitlosvit.com.ua - поширення досвіду вирішення заявлених проблем

Ваш профиль
Личная почта

Извините, гости не могут использовать личную почту. Пожалуйста, зарегистрируйтесь или авторизируйтесь, чтобы стать полноправным участником проекта. Сейчас вы можете просто написать письмо администрации

«    Январь 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
П'ять нових

Опитування ↓

Рейтинг впливовості політиків

Порошенко Петро
Гройсман Володимир
Тимошенко Юлія
Турчинов Олександр
Ярош Дмитро
Садовий Андрій
Парасюк Володимир

Архів новин ↓

Ноябрь 2017 (1)
Октябрь 2017 (1)
Сентябрь 2017 (2)
Август 2017 (1)
Июль 2017 (2)
Июнь 2017 (4)

Рекомендуємо ознайомитись ↓

Неймовірний пошук ↓

Погода ↓


Статистика сайту ↓

Пользователей:
Новых: 7
За час: 0
За месяц: 282
Всего: 9470

Приветствуем новичка:
frankietq16

Статті, інтерв'юІнструменти рецептів епохи Довіри

  • 19-05-2017, 11:31
  • Додав користувач master

Настає час руйнування цифровими технологіями довіри до влади, банків та церкви. Натомість, Інтернет-технології – створюють нові інструменти довіри, привчають довіряти незнайомим людям, компаніям, ідеям.

Вже сьогодні, в Бла-Бла-Кар, попутника ви обираєте за опціями: яку музику слухає, палить, мало/багато говорить, з собакою/без ...

Як взагалі таке працює? Адже сама суть суперечить головному правилу більшості – ніколи не сідай в машину з незнайомцями. Але, Більш, ніж чотири мільйона людей користується Бла-Бла-Кар, щомісяця. Це більше ніж перевозить Укрзалізниця!

Це приклад – як технології, створюють «стрибок довіри», коли ти не йдеш на ризик, заради чогось нового, а усвідомлено, маючи інформацією – робиш вивірений вибір.

Довіра, насправді – ілюзорне поняття. Проте, все наше життя побудоване саме на довірі. Ви довіряєте дітям, пілоту літака, виробнику їжі, масі інших життєвих процесів, як правило, не замислюючись над визначеннями і рівнями, де більшість, зводиться до сентенції – все буде як треба. Тобто – раціональне і непередбачуване навіть не проникає в людську сутність.

Але сучасні технології пропонують нам іншу сутність Довіри – спокійне ставлення до невідомого! Саме технології допомагають нам впоратися з невизначеністю довіри до незнайомого.

Згадайте свої перші банківські карти, з яким трепетом ви вводили пін-код, або дані карти в форму для оплати в Інтернет. Що це було? Це був – стрибок довіри.

Команда Жітлосвіт присвятила багато років роботі над створенням інструментів довіри. І ми прийшли до того, що не особистості та паперові гарантії, а тільки технології змінюють суспільний клей – довіру людей.

Це найдивовижніша область вивчення і практики, яка насправді, ще так мало вивчена. Із сотень прикладів створення довірчих відносин, ми визначили, що люди йдуть одним шаблоном приходу до довіри, який ми назвали «кроки довіри».

Ілюстрація з Бла-Бла-Кар – показова. Спочатку люди повірили в ідею можливості їхати з незнайомцями, на другому кроці – довірилися платформі: безпеці та відповідальності, і лише на третьому кроці – довірилися незнайомцю.

Отже, ступивши лише три кроки до довіри, коли може бути і неприємно, і страшно, але спробувавши – незвідане стає природним! Так, цифрові інновації ведуть людей до змін підстав довіри.

Команду Житлосвіт, завжди інтригувала ідея розуміння, як поведе себе мешканець будинку на Зборах співвласників, при пропозиції, наприклад надбудови кількох поверхів над його хрущівкою, якщо ставити питання через призму довіри інвестора надбудовника?

Виявилося, що у еволюції довіри є три значущих етапи: локальний, інституційний та розподілений – до якого, наразі світ і переходить.

Багато століть, довіра будувалося на тісних відносинах кола людей, які жили в одному поселенні, де всі один одного знали. І ось хтось, із цього кола, позичив гроші і не віддав – всі  дізнаються, що він ненадійний, його репутація зіпсована і з ним далі ніхто не хотів мати справ. Це довіра локального рівня.

Але вже у 18 столітті, люди переселялися в міста, і локального кредитора замінили банки, а інвестора – корпорації, які вже не знали позичальника особисто, але інформацію про ненадійних поміщали до «чорних списків». Це інституційна довіра договорів і страховок, яка зрештою – впала до нуля.

Всіх нас сьогодні, вражають гучні випадки обману довіри: обманом забудовниками інвесторів, скандалів зі «зливом інформації», зловживанням Церкви, ухиленням від податків, офшоризацією, зловживаннями з бюджетом, корупцією.

І ніхто з нас, не пригадує випадку вибачень від зловживаючих довірою. Ми лише констатуємо чергові відпуски злочинців під заставу...

Суспільство перестає довіряти всім іституційним утворенням по всьому світу. Але попри це – відверте нахабство «еліти», продовжує витончено розвиватися, спонукаючи громадян до опору згубним державним процесам.

Також, інноватори, відчувають на собі опір державних машин, які не знаходять місця в урядових планах цифровим технологіям довіри та чинять спротив технологічним змінам суспільства. Повсякчас, використовуючи нашу довіру – нічого не роблять для повернення довіри державним інститутам.

Але час змінює багато – сьогодні тисячі людей по всьому світу, використовуючи сучасні технології створюють системи недержавної довіри.

Наприклад, мережа готелів, моніторить користувачів номерами. Гості б, ніколи не псували майно готелю, знаючи, що господарі ставлять оцінки гостям! І що ці оцінки – вплинуть на майбутню можливість цих гостей відпочивати в інших готелях! Це простий приклад, як технології Мережі, змінюють поведінку людей і відносини довіри – роблячи людей більш відповідальними, причому у спосіб, який ми навіть не могли собі уявити, ще декілька років тому.

Я не впевнений, що нам потрібен такий тотальний моніторинг, але не можна заперечувати, що рішення з Довірою знаходять нові шляхи проявів.

Всі вони і являють собою справжні «кроки» до розподіленої довіри, яка віднедавна вже не формується інституційно «зверху-вниз», а натомість, варіанти довіри формуються знизу, завдяки цифровим технологіям.

Ці нові «рецепти довіри» будуються на прозорості, перестають бути лінійними, а швидкість цього зсуву збільшується з появою наприклад, блокчейна.

Але хто з нас може розібратися у тому, як працює блокчейн? Можна ж голову зламати – розбираючись у значеннях термінології, алгоритміці, хеш-функціях тощо.

Тож платформи, подібні блокчейну – це грандіозні кроки довіри, які відбуваюся на наших очах і за участю кожного з нас! Подібні технології довіри народжують чудовий ланцюг впевненості кожної людини в його теперішньому і майбутньому.

Наступає час, коли для укладення будь-якої угоди або правової дії відпаде необхідність залучати нотаріуса, адвоката або будь-якого іншого посередника.

І у цьому випадку, як із Бла-Бла-Кар, питання довіри, постане вже не до людини, а до платформи. Так само, як свого часу Інтернет відчинив двері до інформації, технології платформ довіри радикально змінять впевненість і у глобальному масштабі.

Приклад із спільними страйками таксистів та пасажирів Uber показує, що як тільки принципи довіри змінюються у групи людей – зворотного шляху немає. І коли, п’ть мільйонів користувачів, здійснюють стрибок довіри з Uber, це стає культурним рухом водіїв і пасажирів, які знаючи ім’я кожного – дізнаються про рейтинг, і тому відчувають себе безпечніше і люб’язніше.

Дані приклади підтверджують, що саме технології формують довіру між людьми, способами і у масштабах, які ще донедавна були фантастикою.

То якщо ми, довіряючи Інтернет-платформі, навчились ділити поїздки з незнайомими людьми – то так само, завдяки рішенню Житлосвіт, ми навчимось спільно управляти і багатоквартирним будинком, з сусідами, яких достеменно не знаємо, але виходячи на збори співвласників, довіряючи надавачу послуг, голосувати чесний тариф з утримання спільного майна.

І по-великому насправді, справжній прорив не в технологіях, а у тому, як вони змінюють рівень довіри.

Зі свого боку, Житлосвіт, прикладе максимум зусиль, у допомозі людям при користуванні новими інструментами довіри та перебудові системи відносин, тому що бачить свою місію – у забезпеченні прозорості, відкритості та особистої відповідальності на шляху до епохи довіри.

 Завжди ваш, Олег Матійців


Информация o_O

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.
123